fredag 21 december 2012

Sömnigt slag om Östergötland?

Eftersom jag inte såg matchen så vet jag inte vem jag ska lita på. Några, framförallt LHC:are, hävdar matchen var ett sömnpiller medan en del, och då Hästenfans, säger matcehn var rätt het och att laget stod upp bra och med lite tur kunde vunnit. Sanningen ligger nog lite mitt emellan som vanligt.

Men förlust med 2-1 är ett bra resultat för Vita Hästen och visar iallafall att laget kan stå upp mot bättre motstånd även om träningsmatcher är dåliga värdemätare. Nu kan laget bara se fram emot Allettan som ser mer oviss ut än tidigare år. Vita Hästen måste öka ett snäpp och det vet laget nog om och min förhoppning är att man gått lite på sparlåga under hösten. För stundtals har det sett sådär ut. Om laget klarar av att öka så ser jag fram emot spännande kvalmatcher senare i vår.

Men en sak får matcherna mot LHC mig att sakna. Att få knäppa kaxiga Linköpingsbor på näsan. Mitt tips är att det är max 5 år bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar