onsdag 2 januari 2013

Bemanningsproffsen smolkar seger i premiären

Vita Hästen besegrar Skövde på bortaplan med 5-4 i allettapremiären och det är en glädjande seger. Tyvärr smolkas segern ned pga av det som Vita Hästen gick ut med strax innan nedsläpp.

Vita Hästen sparkar Johan Erkgärds med omedelbar verkan. Eller rättare sagt. Bemanningsproffsen sparkar Johan Erkgärds. För så är det. Storsponsorn tar till makten pengar ger och tvingar Hästen sparka Erkgärds. Och frågan är varför.

Om man ska tro de rykten som går, och det finns ingen anledning till att inte tro dom, så har Johan Erkgärds för X antal månader sedan var intim med en flickvän till någon inom Bemanningsproffsen och det ska tydligen lett till att de därför hotat att dra in sponsringen ifall inte Erkgärds sparkats. Varför det dröjt flera månader vet jag inte men en sak vet jag. Detta som Bemanningsproffsen nu gör är pinsamt.

Man ska inte vara otrogen men inte har Johan varit det? Det är FLICKVÄNNEN som varit otrogen och hur hemskt det än kan kännas så kan man inte bestraffa spelaren eller Vita Hästen för det. Vem det än är inom företaget så borde han betett sig som en man och stått upp och sagt till sin flickvän att det inte är okej och bara dumpat flickvännen. Att tvinga Vita Hästen ta till åtgärder som detta och faktiskt försvaga sitt lag bara för att killen som har otrogen flickvän inte kan hantera att han blivit betrådd är bara fel.

Men de får nog äta upp detta ändå. Detta är allt annat än bra publicitet för Bemanningsproffsen och frågan är ju om detta inte kommer straffa sig i längden. Jag hoppas iallafall det och det kan inte vara kul att vid framtida googlingar på företaget hittat denna smaskiga historia högst upp i sökresultaten. För så kommer det bli.

Vem det än är inom Bemanningsproffsen som tvingat Hästen ta detta beslut har jag bara en sak att säga. Väx upp för fan!

14 kommentarer:

  1. Det kan ju inte vara sant? Vilken soppa...en sponsor som får en spelare sparkad? i Div.1....hahaha...vilka pajasar, både klubben och företaget....

    SvaraRadera
  2. Kanske var ett företagsevent som gick överstyr? Omoraliskt uppträdande av spelaren....? Varifrån kommer ryktena? Annars kan jag hålla med om att den sk flickvännen kan slängas åt vargarna istället

    SvaraRadera
  3. Har dock hört att båda va singlar vid det aktuella tillfället, vilket gör det ännu mer sjukt.

    SvaraRadera
  4. Jepp, bägge singlar.. Och ett företag som inte sponsrar längre..

    SvaraRadera
  5. Well, vi kan väll alla testa att ligga med våra chefers tjejer och se hur många som får behålla jobbet. ;)

    Fast jag har ingen koll på omständigheter...

    SvaraRadera
  6. Pengar bestämmer, det är itne svårare än så...
    Jag har ingen uppfattning om vikla volymer, men om jag pumpade in saftigt med deg så skulle jag vilja ha något att säga till om. Om någon pumpade min fru/flickvän skulle jag använda min makt och sparka Johan samt dumpa tjejen.

    I min mening så platsar han ändå inte i Hästen mot Allsvenskan....
    Erik

    SvaraRadera
  7. Fast Johan har inte haft sex med någon tjej till någon chef...utan verkar haft umgänge med flickvän till någon sponsor...det vore som om jag fick sparken ifall jag hade sex med en flickvän till en partner till oss. Vilket går emot alla regler.

    Och om ryktet att båda var singlar vid tillfället stämmer så är det helt otroligt.

    SvaraRadera
  8. Om det är ditt företags viktigaste affärspartner så är väl inte det helt konstigt?

    SvaraRadera
  9. Skilj på privatliv och professionalitet förbaskade amatörer. Detta är ju sandlåda för fan.....

    SvaraRadera
  10. Anders, Sävsjö5 januari 2013 kl. 00:44

    Om man sponsrar bestämmer man vad man gör med sina pengar sen bestämmer klubben vad man beslutar efter det.. Skäll inte på sponsoren han bestämmer väl för fan vad han lägger sina pengar på? Upp till klubben att stå emot..

    SvaraRadera
  11. vad jag förstått det rätt när jag arbetade på Stadium så hade ägarens fru som han har två barn med haft sex på en toalett på Stadium under arbetstid... Hon kom tillbaka och arbetade där flera gånger i vintras så, jobb ger han ju henne iaf.. Kanske därför det bara är hockeytjejer där numera och inga hockeytjejer?

    SvaraRadera
  12. Hockeykillar* skulle det stå i slutet! :)

    SvaraRadera
  13. Då fick hon smaka på liten Penis. Herr Erkgärds har förmodligen hockeyettans minsta Penis. Enligt han själv blir den stor med blod i sig. Ca 3-5 cm slak 0 smal.

    SvaraRadera