onsdag 16 januari 2013

När ska Vita Hästen hylla gamla hjältar?

Jag har skrivit om detta förr och jag skriver det nu igen. När ska Vita Hästen hylla sina gamla hjältar? Det är dags det görs!

När jag var en liten grabb var Vita Hästen mina största idoler. Alla mina block från skolan var nerkladdade med Vita Hästen profiler som Conny Gyllander, Björn Myhrvold, Rickard Rauge, Magnus Sundkvist, Peter Eriksson m fl. Och jag var inte ensam om denna idoldyrkan. Vita Hästen var, trots IFK:s framgångar, det största Norrköping hade vid den här tiden. Vita Hästen ska vara stolta över sin historia. Släpp oket från konkursen och stå rakryggade istället.

Det är dags att hylla våra gamla hjältar. Kanske, med hjälp av gamla arkiv, skapa en kortare film med målsekvenser och intervjuer av gamla spelare som visas uppe i himmelstalundshallen under match i en cermoni där några av våra största spelare får sina tröjor upphängda i taket. Jag tänker då främst på Conny Gyllander, Peter Eriksson och Rickard Rauge. De ägnade sina bästa år i Vita Hästen och förtjänar en hyllning. Att nummer 17 får bäras av mediokra spelare idag är pinsamt, nummret tillhör en legend. Att detta inte redan gjorts är skamligt.

Så min fråga till Vita Hästen är, när kommer hyllningen?

2 kommentarer:

  1. Det kanske beror på att klubben sköts av LHC folk som inte har något hjärta för gamla Vita Hästen.
    Tycker också att det är förjävligt rent ut sagt

    SvaraRadera
  2. Håller med. Historielöst i VH idag. Kultur, ödmjukhet och känsla är viktigt.

    SvaraRadera