torsdag 31 januari 2013

Vita Hästen förstärker?

Filip Windlert från AIK:s J20 lag är klar för Vita Hästen på lån säsongen ut och vad ska man säga? Aldrig sett killen spela så om det är en förstärkning eller inte har jag ingen aning om. Men jag har min känsla.

När andra klubbar gått upp så har man allt som oftast värvat stjärnor, poängspelare eller väldigt kända gnuggare som höjer nivån. Och vad gör då Vita Hästen? Värvar en kille nästan helt utan A-lags erfarenhet. Jag är inte imponerad och det blev som jag trodde. Man värvade för att fylla luckor, inte för att spetsa laget.

Och jämför man Vita Hästen med konkurrenterna så ligger man efter. Andra lagen värvar spelare med erfarenhet av ligor högre upp och det smäller högre. Jag börjar undra om Vita Hästen verkligen tror på det här. Tror dom verkligen innerst inne att de kan gå upp i år? Jag tror faktiskt inte dom tror det. Dom hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar