fredag 14 december 2012

Vita Hästen - I am not impressed!

Så har äntligen träningsäsongen, också kallad grundserien, avslutats och precis som förväntat vinner Vita Hästen serien rätt enkelt. Vad än Kluft sa inför säsongen så är hösten bara en långtransportsträcka och det märks på publiksiffrorna att fler än mig tycker samma sak.

Men jag måste säga. Vita Hästen håller inte i närheten av samma klass som tidigare år. Visst, nästan samma poängtotal som i fjol men bakom siffrorna döljer sig faktumet att laget fått kämpa mer för poängen än vanligt, man har gjort färre mål och dessutom släppt in fler. Det blev rätt många matcher där Vita Hästen spelade lite för jämnt mot lag man normalt ska vifta bort. Slutsatsen är att jag hittills är långt ifrån imponerad.

Vita Hästen inleder allettan borta mot Skövde och den som säger till mig att det är resultat av lottning ljuger. Men det är en match man måste vinna, problemet är att jag inte tror man gör det. Och det gäller fler matcher än den. Jag tror helt enkelt Vita Hästen kommer vara i toppen men som lite för ofta kommer gå på minor. Om man vinner allettan lär man göra det med väldigt lite marginal. Jag tror faktiskt inte laget vinner den alls.

Så mitt tips i år är att vi är beroende av lottningen och vi kan ju inte få sämre lottning än i fjol. Det skulle väl vara att få Björklöven i play off 3 eller liknande vilket skulle vara typiskt. Men till i skillnad från i fjol så tror jag inte laget har en chans i en eventuell kvalserie. Lagen från allsvenskan kommer vara bra mycket bättre än motsvarande Borås och Sundsvall förra året. Det tar stopp i play off 3 med dålig lottning eller så når man som bäst en 3-4e plats i kvalserien. Där har ni mitt tips!

1 kommentar:

  1. Du och alla andra får chansen att dra igång Hästen på allvar hos Insportant som dra igång på allvar i vår. https://www.facebook.com/insportant?fref=ts
    Gilla Insportant!

    SvaraRadera