torsdag 5 september 2013

Helt rätt av Jensen

I dag kan man läsa i NT att Jensen tvingas ut och försvara "höjda" priser på säsongskorten efter att, jag antar, en del har klagat och ifrågasätt det. Jag undrar varför för Jensen gör helt rätt.

Norrköping och dom som håller på Vita Hästen måste förstå att pengarna måste in och vill man ha ett bra hockeylag får man betala för sig. Att man ifjol sålde årskort för 1500 som även gällde i play off etc är helt otroligt. Men Norrköping är en seg stad. Man vill ha allt och helst gratis. Jag ser samma tendens när det gäller IFK att man gnäller över dyra biljetter osv. Vad tror man egentligen? Vill man ha elitlag får man betala för sig. Och då ska det ändå sägas att det årskort inte är dyrt. 2800kr för femtioelvamatcher, som man kan kalla det, är inte dyrt. Det är billigt!

Sen ska det dock sägas att när det gäller enskilda matchbiljetter så tycker jag man kan nyansera priserna litegrann. Match hemma mot Kumla kanske inte ska kosta lika mycket som en match hemma mot Skövde osv. Dessutom tycker jag webbsändningarna är för dyra. Varför inte sälja årskort som gäller på nätet? Tror man skulle få fler tittare om det var billigare för alla bort faktiskt inte i Norrköping och betala nästan lika mycket för en hästensändning som både är tveksam i kvalité och bild som för en Cmore match är inte okej.


1 kommentar:

  1. Är det inte dags att du öppnar upp din blogg och kritar ner några rader i ett försök att analysera den bedrövligt dåliga hockey som Vita Hästen spelar. Kan inte tänka mig att Jensen är nöjd utifrån de värvningar som förevarit. Hånberg hänger löst. Kluft går från klarhet till klarhet i Piteå!!!

    SvaraRadera