måndag 20 augusti 2012

Träningsmatcher...

Så här alltså Vita Hästen träningsspelat i helgen med blandat resultat. Stortorsk mot Bof....förlåt BIK Karlskoga med 8-1 och vinst mot Huddinge med 4-1. Och vad säger då det? Ja, egentligen inte ett smack.

Jag har svårt engagera mig i allt träningsmatchande och hur man ska tolka diverse resultat. Självklart alltid roligare se Hästen vinna än att de får stryk men jag har varit med tillräckligt länge för att veta att det är i mars det gäller vara bra i rätt matcher och inte nu. Och jag hoppas spelarna vet det också.

Annars tycker jag elitserielagen har ett bättre upplägg med olika tuneringar mot europeiska lag för de som kom tillräckligt högt i fjol, det ger iallafall ett tävlingsmoment. Därför gillade jag också tuneringen Vita Hästen deltog i för par år sedan nere i Karlskrona. Mer sånt!

Jesper Samuelsson har börjat bra med flera mål redan. Förhoppningsvis får han stå i centrum i år, för det förtjänar han. Större hästenhjärta får man leta efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar