tisdag 23 april 2013

En himla massa rykten

Det ryktas en hel del om Vita Hästen just nu. Men inte när det gäller spelare utan när det gäller Vita Hästens ekonomi. Det ryktas från flera håll om dåligt skötta spelarkontakter, att man inte skött förhandlingar snyggt och att ekonomin är sämre än vad klubben går ut med. Jag säger inte att något av detta är sant. För jag vet inte. Men det jag vet är att rykten av det här slaget sällan gör klubben gott och det visar ändå på att något inte står helt rätt till.

Men vem ska man tro på? Johan Karlsson dementerar minsta lilla rykte om att ekonomin skulle vara dålig men avfärdandet består mest i att man ber folk komma på årsmötet så att man får all information man behöver där. Och kanske är det sant det Johan säger. Att ekonomin är under kontroll och att sänkandet av löner, förändringar i trupp osv beror på byte av strategi och inte pga försämrad ekonomi.

Kanske är det sant men jag hade hellre sett att Johan rakt ut sa att ekonomin inte alls är dålig och att man kommer kunna göra en etablerad satsning för att uppnå målet avancemang till allsvenskan. Men detta får man inte höra. Man får bara höra "gå på årsmötet" och det är ju kanske sant men lite mer tydlighet skulle inte skada.

Tränarfrågan är heller inte löst trots att källor säger att Per Hånberg vill ha jobbet. Det får mig tro det kan handla om två saker. 1) Vita Hästen vill inte ha honom eller 2) Man vill men har inte råd. För min känsla är att det redan vore löst om nu klubben ville ha Hånberg. Det är bara spekulationer men det är vad jag tror.

Oavsett vad som är sant så vill jag att Vita Hästen fortsätter arbetet inför nästa säsong. Jag har förtroende för  ledningen och hoppas de klarar av att bygga ett slagkraftigt lag. Det tror jag alla vill och hoppas. Men det skulle vara väldigt skönt att få ryktena bortbevisade eller bekräftade. Då vet man iallafall.

1 kommentar:

  1. Normalt sett brukar jag tycka att du ibland är lite intressant, om inte annat så för en "different point of view".
    Men detta blogginlägg känns lite kverulant....
    Att ekonomin är ansträngd är ju ingen hemlighet så till vida att man inte kan fortsätta med så många heltidsproffs som tidigare. Det har ju Johan bekräftat i media.
    När det gäller tydliggörandet i en satsning mot Allsvenskan så kommer det säkert klarna när man ser vilken trupp och tränare man får ihop för nuvarande pengapåse.
    Sedan är det ju så ibland att man inte alltid kan gå ut och kommentera läget för att man ligger i förhandlingar osv. Men att strategin är omlagd mot värva efter ekonomi har ju kommunicerats.
    Vad mer vill du ha på den fronten?
    Igen, detta inlägg känns lite gammal skåpmat.

    / Jonas

    SvaraRadera