tisdag 2 april 2013

Per Hånberg och i väntans tider....

Det är lugnt nu. Man kan nästan ta på lugnen fore stormen. Match imorgon borta mot Piteå och det är då jag tror allt avgörs. Tappar Karlskrona poäng mot Björklöven? Vinner Hästen? Om det sker väntar en jäkligt viktig match hemma mot Tingsryd på fredag. Och snacka om att jag är nervös. Allt känns just nu som en evighet. All denna väntan på det som kanske skall komma. Jag vill inte vänta längre.

Annars snackas det mest om Per Hånbergs bänkningar. Att ta bort C:et på bröstet och sätta Jesper Samuelssons på bänken är inget man bara gör i en handvändning men det gjorde Hånberg. Nu blev det iofs seger men jag tror ändå inte det var särskilt smart tänkt. Jag är helt för att man ska höja kravbilden på Vita Hästen som jag anser varit för låg i flera år. Men däremot kan jag säga X antal spelare som varit klart sämre än Jesper. Nu tror jag iofs att bänkningen var lika mycket symbolisk som något annat men ändå. Frågan är hur Jesper tar det. Jag hoppas det gör så hans otroliga vinnarskalle kommer fram. För hur man än vrider och vänder på det så behövs Jesper Samuelsson.

Något annat som behövs är ett starkt Björklöven för jag har dåliga vibbar. Karlskrona är heta nu och vi behöver all hjälp man kan få. Men lyckas dom bara ta poäng så har Vita Hästen det helt i egna händer. Månne vi bara inte slarva till det och tappa poäng och samtidigt se att övriga resultat går vår väg. Då har vi verkligen ställt till det. Låt det inte ske. Kan ni lova det, Hästen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar