söndag 11 mars 2012

Tankar dagen efter

Igår tog säsongen som sagt slut för Vita Hästen. Ännu en förlorad säsong och nya tag som måste tas. Och det hela känns bara - tråkigt.

Jag är så trött på division ett att jag bara får lust att spy. Har inte riktigt koll på exakta statistiken men att gå en säsong och bara förlora 2-3 matcher efter fulltid och ändå inte nå avancemang tyder på det alla sagt om och om igen. Ett dåligt serie upplägg. För vad kan man mer kräva av ett lag än att man nästan aldrig förlorar?

Istället står vi där med världens längsta försäsong. En sisådär 11 månader. För så är det. Det är först nästa års playoff man börjat bry sig. Höstsäsongen är för Norrköping i allmänhet och Vita Hästen i synnerhet en transportsträcka. Vi som håller på Hästen gäspar oss fram. För vi vet. Vi är bäst. Vi vinner allt. Och vi är ohotade. Då blir allt faktiskt lite trist. Detta medan andra städer glöder hela säsongen och lagen får kämpa bara för ta sig till allettan. Eller hur, Karlskrona? Och yes, vi kommer ses nästa år igen.

Hur det blir nu har jag ingen aning om. Men jag vet att jag inte ser fram emot möten mot ett enda division ett lag. Varför skulle jag? Jag hatar verkligen ettan. Så vad ska Hästen göra för att nästa säsong klara steget? Här är min lilla åtgärdslista.

* Division 1 måste göras om. Bort med playoff, iallafall för seriesegrarna.
* In med 2-3 nya spelara med bra fysik och då menar jag minst 190cm och 95kg.
* Håll tummarna och hoppas på turen.

För så är det. På division ett nivå kan jag inte begära så mycket mer än de lag Vita Hästen haft iår. Däremot önskar jag mig mer fysiska spelare. Iofs, jag har en önskning. Jimmie Ericsson, kom hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar