söndag 17 februari 2013

Äntligen ta mig fan!

Jag låter som en hes Gert Fylking. Något annat än äntligen kan man en dag som denna inte säga. Efter en försäsong på ungefär ett år är vi nu tillbaka där allt slutade såhär års förra året. I fjol ut efter otroligt bitter förlust mot Karlskrona. Nu snart nya matcher med start i början av mars och nu ska vi till kvalserien. Något annat finns inte och väl där får vi hoppas på det bästa.

Seger ikväll borta mot Krif med 2-1 grundlade seriesegern som innebär att Vita Hästen är klara för PO3 för andra året i rad. Det är starkt. Efter allt snack om spelet som hackar så måste det vara skönt för pållarna och stå där med seriesegern i hand. Men allt det där är historia nu. Om division ett är en lång försäsong i väntan på det som verkligen gäller så är det precis där vi är nu. För nu smäller det.

Hur ser det ut då? Först spelas PO1 som ser ut som följer.

Vännas - Kiruna
Borlänge - Åker/Strängnäs
Wings - Enköping
Sollefteå - Piteå
Tranås - Vimmerby
Halmstad - Krif

Huddinge och Olofström är klara för PO2 medan Vita Hästen, Visby, Sundsvall och Björklöven är klara för PO3.

Om jag ska ta mig friheten att tippa så tror jag att vidare från PO1 kommer Krif, Kiruna, Borlänge, Enköping och Piteå. Och det lag som jag tror alla vill undvika i PO2 och PO3 är självfallet Krif. Kan bara hålla tummarna för att Vita Hästen inte får dom i PO3 men det skulle inte förvåna mig alls. För vidare från PO3 tror jag dom går. Om jag fick önska så skulle Vita Hästen i PO3 få något av Enköping eller Huddinge. Varför? Nära och bra från Stockholm så det blir enkelt för mig att se matchen.

Jag pustar ut. För fan vad skönt att ettan är "slut". Kan batra hoppas säsongen inte blir så kort som ifjol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar