onsdag 27 februari 2013

Intervju med Jesper Samuelsson: "Vi ska stå där som vinnare!"

Hej Jesper! Och tack för att du tar dig tid att svara på dessa frågor.

Många supportrar tycker ju att det är nu säsongen börjar. Hur ser du på det?
För oss började säsongen redan i Maj förra året med barmarksträning, vilket vi nu ska ha nytta utav. Givetvis är vi inne i det skede utav säsongen 12/13 som är allra roligast, avgörande matcher hela tiden och det är nu vi ska vara som bäst.

Hur ser du själv på din egen säsong såhär långt?
Har varit en rolig säsong så här långt med en liten omställningen från förra året efter att ha blivit kapten. Känner att ja vuxit både på o utanför planen av ansvaret. Vad gäller arbetsinsatserna i varje enskild match ser jag mig själv som godkänd, känner att jag ytterligare har höjt lägsta nivån. Vad gäller den producerande biten har jag mycket mer att kräva av mig själv. Känns som en perfekt tid på säsongen att få det att lossna.
 
Förra säsongen slutade riktigt tungt. Det tog flera veckor för mig att släppa det. Är ni lika revanschsugna inom laget som vi utanför är?
Absolut, det tar lång tid att smälta ett sådant avslut på en säsong. Det är inget snack om att vi i år ska stå på andra sidan som vinnare!

I år väntar alltså Enköping eller Kiruna. Vad är dina tankar om det? Spelar det någon roll vem det blir?
Förutom skillnaden på avståndet till första matchen ser jag inget som talar för att något utav lagen skulle vara en sämre eller bättre, lättare eller svårare motståndare. Det avgörs i bäst av 3 matcher och vi är redo för vilket lag det än blir. Hur som helst ska det bli kul att möta ett lag som vi inte mött tidigare under säsongen.

Själv minns jag en match mot Enköping borta som vi lyckades vinna efter mål i slutet. Tror tom du var målskytten. Minns du det?
Har tyvärr inget minne utav det. Men något jag minns är playoff 3 mötena med Enköping 2011 där vi gick segrande med 2-0 i matcher efter två uddamåls segrar och tuffa duster.

Om säsongen 2011/12 slutade tungt, vad ska ni göra för att lyckas i år?
Fler mål än motståndarna ;) Vi vet om att marginalerna är små i playoff matcherna och jobbar dagligen hårt för att komma bättre förberedda än motståndarna. Det gäller att vi fortsätter, som
tidigare under säsongen, att jobba hårdare än laget på andra sidan och hela tiden arbetar med att minimerar chanserna till misstag, det gäller att gör rätt saker på rätt ställen på banan. Gör vi bra saker och får in goda vanor dagligen så kommer marginalerna vara på vår sida och vi kommer att stå som vinnare. 

Till sist: Vad vill du säga till alla supportrar som verkligen hoppas på er?
VI ÄR RÖD OCH VIT
O ÅKER ALDRIG DIT
FÖR VI ÄR OSLAGBARA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar