måndag 25 februari 2013

Lottat och klart - Så här blir Playoff 2 och 3!

Vita Hästen har fått sina potentiella PO3 motståndare lottade och klara i och med förmiddagens lottning. Det blir segraren i mötet Enköping - Kiruna där Enköping har hemmaplansfördelen i en eventuell avgörande tredje match.

Så här ser det ut I sin helhet:

Vita Hästen–Kiruna/Enköping

Visby–Kallinge/Ronneby/Huddinge


Björklöven–Olofström/Tranås

Sundsvall–Piteå/Åker
 


Ser man på lottningen så är det hugget och stucket bland lagen Vita Hästen kunde få. Som jag ser det ska Vita Hästen slå både Enköping och Kiruna. All respekt för dessa lag men inget av motståndet är oöverkomligt även om ett play off alltid är ett play off.

Enköping har vi mött par gånger senaste åren i olika play off och Vita Hästen har relativt enkelt gått vidare varje gång. Kiruna är jag mer osäker på men känslan är att Kiruna kommer slå Enköping och då blir det väldigt lång resa för Hästen upp till Lombiahallen. Jag kommer dock hålla en tumme för Enköping för bortamatcherna där är lite klassiska. Kort resa, bra stämning och allt som oftast en vinst.

I övrigt tror jag det kan bli tuffa PO2 matcher där speciellt Krif - Huddinge kan bli en riktig holmgång. Tror dock Krif kommer gå segrande ur striden. Annars tror jag Olofström kommer slå Tranås och att Piteå vinner mot Åker. Om det blir som jag tror så kommer PO3 se ut såhär:

Vita Hästen - Kiruna

Visby - Krif

Björklöven - Olofström

Sundsvall - Piteå

Och då sträcker jag mig så långt och säger att lagen till kvalserien blir Vita Hästen, Krif, Björklöven och Sundsvall. Vad tror ni?

5 kommentarer:

  1. Hmm...skulle smaka gott :-)

    SvaraRadera
  2. Krif kommer få väldiga problem med Huddinge tror jag.
    Huddinge
    Hästen
    Björklöven
    Sundsvall
    Till kvalserien
    Blekingehockeyn är passé :)

    SvaraRadera
  3. Hästen
    Björklöven
    Sundsvall
    Krif

    SvaraRadera
  4. Vita Hästen
    Löven
    Sundsvall
    Visby

    SvaraRadera
  5. Blekingehockey passé'??? Missade Wennerholms helsida i Sportbladet. Det är här hockeyn ÄR!!
    KRIF,Olofström och Karlskrona i kvalserien... Wait and see!

    SvaraRadera