tisdag 26 februari 2013

Patrik Kluft: "Mer Hästen fans i Enköping så det vore skoj"

Tog igår tillfället i akt och frågade Patrik Kluft om hur han ser på lottningen Enköping eller Kiruna.

Jag: Hur ser du på lottningen? Är du nöjd?
Patrik: Helt seriöst så var jag endast intresserad av lottningen i avseendet rese planering. Nu är det klart så det är skönt.
Jag: Hästen har annars bra minnen från möten mot Enköping?
Patrik: Båda resorna är planerade. Såklart så blir det ju mer Hästen Fanz i Enköping vilket är skoj
Jag: Men Enköping borde vara sämre än Kiruna?
Patrik: Jag tror Kiruna vinner. Laget har en bra backside och ett gäng giftiga forwards.
Jag: Då tror vi samma sak.
Patrik: Enköping har spets på forwardsidan, backsidan ser lite sämre ut men ESK skulle bli farliga även dom.
Jag: ESK minns jag som ett lag som hafsar rätt rejält och väldigt sällan har ett ordnat spel?
Patrik: Lite så men Enköping gnetar på rätt bra också. Men jag ska scouta på lördag.

Det är ju som Patrik säger. Det blir inte lätt mot någon av lagen men jag tror Vita Hästen vinner oavsett vilket motstånd vi får i PO3. Däremot skulle jag älska möta Enköping eftersom det blir en kortare resa och att man då kan se bortamatchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar