fredag 13 januari 2012

Smått och Gott

Fredagskvällen är här och kan ge en trött hockeybloggare välbehövlig vila. Eller vila och vila. Har tre timmar tvätt framför mig.....

Men lite smått och gått tänkte jag hinna kommentera.

Linköpingsfolket börjar bli riktigt oroliga och pratar tom om kvaliserien. Var det inte dom som skulle vinna SM-Guld nyss? Trots allt kanske Hästen blir bästa lag i regionen 2015?

Örebro leder allsvenskan i stor stil och pratar nu om att värva Johan Åkerman. Varför?

Karlskrona kör vidare med sin "You never walk alone - Det är vi som är KHK" och frågan är om de ens vet hur löjliga de är som rippar Liverpools klassiker rakt av. Bondevarning.

Apropå KHK - Inavel bland supporterleden? Efter det jag sett där börjar jag undra.

I elitserien fortsätter alla slå alla och målfabriktionen gå ner. Att begära att ett lag gör mer än två mål verkar nästan för mycket. Av det jag sett av vår elithockey gör mig inte imponerad.

Brynäs i ledning? När skedde det sist? 1999?

Tomas Kempe är ungefär lika charmig som en vagel i ögat. Att han dessutom står för en tråkig hockey gör inte saken bättre.

Borde det inte vara förbjudet att boka tvättid en fredagskväll?





1 kommentar:

  1. SM-guld till BIF, VH går upp och LHC åker ner. Då är lyckan gjord!

    SvaraRadera