söndag 27 februari 2011

Där fick dom så dom teg, eller?




Det satt verkligen hårt inne, men till slut kunde Hudiksvall hämta in 0-2 till seger 4-3 hemma mot Teg. Segermålet slogs in av Niklas Johansson i powerplay bara minuter från slutet och jag kan bara tänka mig hur skönt det var. Skotten slutade 51-13 och Teg var pressat egentligen från start till mål. Trots det hade man både ledning 2-0 och 3-3 långt in i tredje. Men jag kan inte riktigt bestämma mig om det är starkt av Teg eller svagt av Hudiksvall. Förmodligen lite av båda.

Hudiksvall åkte på däng i fjol mot Vita Hästen och jag kan inte se att det kan sluta på annat sätt i år också. Det lutar åt att man åker ur i PO2 även i år.

IFK Ore gjorde processen kort med Borlänge ikväll. 6-2 i en match som egentligen aldrig kan ha blivit särskilt spännande. Men precis som med Hudiksvall kan jag inte se att IFK Ore klarar PO2. Tror nog många lag ser Ore som en drömlottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar