lördag 5 februari 2011

Hemma igen!

Så nu är man hemma igen och frågan är varför? Billig bärs, trevligt folk och ett bättre leverne är bra mycket bättre än stureplan, slask och en massa typiska svenska sociala regler man inte gillar. Men hur som helst. Nu är man tillbaka och vad har då hänt inom svensk hockey?

Inte mycket. Tingsryd är fortfarande Tingsryd vilket betyder rörigt, slarvigt och värdelöst spel. Frågan är om inte årets säsong av Tingsryd kan förstöra hockeyn i byn för flera år framåt? Jag tror det kan bli svårt mobilisera samma krafter igen om man åker ner till div 1. Att inte förvalta ett sådant genuint intresse för laget som ändå finns och den positiva kraft som fanns under förra årets säsong är inte bara uselt. Det är tragiskt.

I div 1 bevisar Skövde ännu en gång att deras lagbygge inte riktigt matchar det dom trumpetar ut inför varje säsong. 2-6 och 4-7 mot Vita Hästen respektive Kristianstad bevisar bara att dom inte har i playoff att göra. Att släppa in lika mycket mål på par perioder som Vita Hästen gjort på hela ettan är extra intressant då Skövde säkert har självbilden av att vara ett lika bra lag som norrköpingslaget. Så är det uppenbarligen inte.   Och även om jag får fel på inbördes placeringar på lagen ovanför strecket så ser det ut som jag mina tips inför allettan går in. Vita Hästen, Nybro och Kristianstad är dom bästa lagen med Karlskrona strax där bakom där jag tror KIK har bäst chans tillsammans med "hästarna" att nå kvalserien.

I elitserien fortsätter alla slå alla och det skiljer inte många poäng mellan slutspel och kvalserie. Då blir man inte överraskad av att par lag går ut och säger dom vill ha en stängd liga. Men vi kan väl säga att vi stänger ligan när par av dom lagen åkt ut som tycker så? Men kanske inte lika roligt då?

Nä, nu ska jag iväg och få en trevlig lördag är det tänkt. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar