måndag 28 februari 2011

Playoff 2 lottat!

Och så är playoff 2 lottat och det blev några riktigt ovissa matcher. Däremot en liten skandal att lag från samma serie kan lottas emot varann redan nu. Men så här föll lotten:

Karlskrona - Kristianstad
Liten fördel för Kristianstad tack vare sina två hemmamatcher men det kommer bli tajt men KHK måste höja sig rejält ifall dom vill slå ut ett starkt KIK. Känslan är att Kristanstad vinner med 2-1 i matcher. Segraren i detta möte blir nog det lag man helst av allt vill undvika i PO3.

Hudiksvall - Enköping
Två lag som inte hör hemma i framtida kvalserie möts här men som tack vare lotten ändå kan ta sig dit. Båda lagen håller inte måttet i mina ögon men jag håller ESK som lite bättre än Hudik. Inget av dessa lag skrämmer någon och är tillsammans med IFK Ore en framtida drömlottning för motståndarna i PO3.

Nybro - Björklöven
Här ska det bli intressant att se vilken väg lagen väljer att gå. Nybros tidigare stabila defensivt vajjade lite i mötena mot Halmstad och förhoppningsvis innebär det att Nybro mer och mer börjar förlita sig på egna styrkor istället för motståndarnas misstag som dom levt på hela säsongen. Nu möter dom en Björklöven som spelat egentligen på samma sätt och det känns otroligt ovisst. Känslan är dock att Nybro faller på målsnöret. Avgörs i sudden i tredje matchen? Kan dock gå hur som helst.

IFK Ore - Kiruna
Hur bra är egentligen IFK Ore? Troligtvis inte bättre än ett offensivt Kiruna och då KIF också har fördel av hemmaplan så tror jag Kiruna rätt enkelt kommer besegra Ore på hemmais. Tror även Kiruna kan vinna i dalarna så jag tror på 2-0 i match till norrlandslaget.

1 kommentar:

  1. Jag tror (och hoppas) att Björklöven tvålar dit Nybro ordentligt i två raka. I övrigt håller jag med om dina tips till fullo.

    SvaraRadera