lördag 26 februari 2011

Vidare men man borde kunna kräva mer

Karlskrona vann visserligen mot Tranås till slut efter att ha avgjort i sudden death men jag är långt ifrån imponerad. Att vinna med 3-2 hemma mot Tranås i fullsatt arena efter relativt dåligt spel är inget som skrämmer framtida motståndare. Men känslan är att man borde kunna kräva mer av ett hårdsatsande KHK. Men vidare är dom och frågan är om pressen nu släppt för Karlskrona? För nog kände laget av stundens allvar?

Hudiksvall mötte hårt motstånd i första mötet mot Teg men vann till slut, men idag spelade Teg inte bara jämnt mot Hudiksvall, man tom gick och vann på bortaplan med 2-0. Trots att man var pressade så är det imponerande. Kan dom plocka en till? Tveksamt men man vet aldrig.

Nybro vann planenligt mot Halmstad med 6-3 men det verkar som dom mötte på hårdare motstånd än planerat och Nybros tidigare säkra defensiv verkar ha kommit av sig en aning. Men vidare är man.

Arlanda gav Enköping hård motstånd även ikväll men räckte inte hela vägen den här gången heller. Förlust i en tät match med 3-2 och man är utslaget.

Kiruna visade att man är ett bra lag även om man mötte beskedligt motstånd i Ö-vik. Men 6-0 är alltid 6-0 och det är starkt. Tror Kiruna kan bli farliga framöver om de får rätt motstånd.

Innan mötet Ore - Borlänge sa jag att det blir 4-4 och 5-4 till Ore efter straffar. Jag fick halv rätt. Det stod 4-4 långt in i tredje perioden innan hemmalaget kunde slå in 5-4 och ta det vidare till en tredje och avgörande match. Succésäsongen ser ut att få en fortsättning för jag tror Ore det till slut.

Svårt sia hur dessa lag står sig mot de som ännu inte hoppat in i playoffspelet men min känsla är att man inte riktigt håller och det tror jag vi kommer se i PO2 och PO3 också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar