fredag 22 mars 2013

En fredag med smak av den gamla goda tiden

Ikväll händer det grejjer. Och det i en sportkrock av guds nåde. I Himmelstandlundshallen tar Vita Hästen emot "löven" i en otroligt viktig match, speciellt för hemmalaget som egentligen måste vinna för att inte låta Björklöven segla iväg i topp.

Tyvärr missar jag kvällens drabbning då jag istället kommer befinna mig på Friends Arena i Solna och se Sverige möta Irland en väldigt viktig match i VM-kvalet. Ska försöka se Hästen på mobile och förhoppningsvis slutar kvällen i dubbellycka!

Att Dolphins samtidigt spelar ser jag inte som en större krock. Dolphinsfans tenderer inte gilla hockey och vice versa.

Björklöven osar gamla goda tider för mig. Vet inte hur många matcher man såg lagen emellan på 80-90 talet men många var det och jag har flera goda minnen därifrån. Därför är det extra tungt att man missar kvällens möte. Hade gärna upplevt en fredag med smak av den gamla goda tiden.

Hur det går? Björklöven och olika spelsidor verkar tro på en enkel seger för umeålaget. Laget ska inte överskattas och jag tror faktiskt Vita Hästen ger dom en kamp och faktiskt lyckas vinna. 4-2!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar