lördag 16 mars 2013

Slutspelet - Hockeygodis

Ni tittar väl? Då pratar jag om det pågående slutspelet i hockey. Vilka matcher, vilka lag och vilken kamp! Allt man saknar på division 1 nivå får man i stora doser och det kan behövas för en svältfödd själ.

Även om jag är innerligt trött på arga hockeyspelare som går överstyr för minsta lilla så är det jäkligt skönt att se den hockey som spelas. Skellefteå AIK ångar på och hur något lag ska kunna stoppa dom från guld har jag svårt att se. Det skulle väl isåfall vara Färjestad som imponerar egentligen varje säsong. Det blir inte alltid guld men man är alltid med. Och Chris Lee! Vilken jävla back. Där har Hästens backar något att lära. Träffar alltid mål, skjuter direkt och vågar stå upp offensivt som en extra resurs för markerade forwards.

Och igår fick man se Linköping slå HV i en riktigt bra match. Iallafall i första perioden även om det rann över lite för ofta för för många spelare. Jämtin kan inte ha alla Hästar hemma, oavsiktlig ordvits, och flera i LHC likaså där kanske Mike Helber och Anders Mäki på ledningsnivå är de största stollarna. Men oavsett vilket, det blir en skön matchserie där jag tror HV drar det längsta strået.

"Sämsta" serien just nu skulle jag säga är Luleå och Frölunda. Alldeles för mycket defensiv hockey för min smak även om jag är rätt säker på att Luleå tar hem det där. Förlunda är alldeles för mycket upp och ner. En fiasko förening faktiskt. Men sämst är nog Brynäs. Har dom ingen heder? Har dom ingen stolthet? Hade min förening uppträtt sådär så hade jag personligt jagat dom från föreningen. Det hade bara varit att dra.

Hur det går i eftermiddag? Färjestad vinner hemma mot Modo med 5-2 och Skellefteå besegrar Brynäs enkelt. Ska vi säga 7-2?

Och imorn smäller det i Huddinge. Och humorn där är att troligen går lika snabbt för er i Norrköping ta er till matchen som för mig som bor i Hägersten. Kollektivtrafiken är som den är.

Ha det gött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar