onsdag 27 mars 2013

Ge inte upp, Hästen! Chansen finns!

Att Vita Hästen har svårt borta mot Karlskrona vet vi alla och därför är jag inte förvånad över kvällens 7-3 förlust. Men däremot är jag väldigt besviken på hur förlusten kom till. Att släppa in mål efter 13 sekunder är ett signum för ett riktigt dåligt lag och detsamma gäller när man direkt efter det släpper in ett till. Usel start på en usel match. Men vi lägger den till handlingarna och ser framåt för det hände väldigt intressanta saker ikväll.

Som ni kunnat läsa tidigare i min blogg så visade mina kalkyler på en målskillnadsaffär mellan Vita Hästen och Tingsryd. Men då trodde jag inte Taif skulle förlora hemma mot Piteå med 3-0. Vilken bragd, Piteå! Och det öppnar upp serien trots att Björklöven vann sin bortamatch mot Huddinge med 2-1.

Tingsryd har både Björklöven och Hästen kvar att möta på bortaplan och där emellan möter dom Huddinge hemma. Jag tror faktiskt dom bara lyckas knipa tre pinnar på dom tre matcherna vilket skulle ge dom 16 poäng.

Karlskrona har nu Piteå borta, Löven hemma och sen Huddinge borta och ni vet väl vad KHK gjort tidigare i Huddinge? Just precis, slarvat bort allsvensk plats. Jag tror man knåpar ihop sex pinnar på dom här matcherna och då får laget ihop 17 poäng.

Jag tror ni ser var detta slutar. Vita Hästen har Huddinge hemma nu närmast för att sen bege sig till Piteå och har vi tur så har Piteå inget att spela för så enligt mig är nyckelmatchen nu på söndag. Vinst och jag tror vi plockar Piteå borta också och då kvarstår en otroligt viktig match mot Taif. Seger och vi hamnar på 19 pinnar. Oavgjort och vinst och vi får ihop 18 poäng,  förlust i övertid och vi hamnar på 17 och får kämpa om målskillnad mot KHK. Så chansen finns helt klart.

Så vad ni än gör Vita Hästen, supportrar och fans. Ge inte upp! Chansen finns!

3 kommentarer:

  1. Tack för en superbra analys som vanligt !! Jag tycker ändå det är tragiskt hur ett lag kan klappa igenom så totalt som Hästen gör idag.
    Spelade precis som på "gamla" Kluft-tiden....

    Tråkigt och synd om de supportrar som rest hela vägen för egna pengar....
    / jonas

    SvaraRadera
  2. Bara hemmasegrar i nästa omgång, vore inte helt fel va?

    :)

    SvaraRadera
  3. Det som skulle kunna få VH att ta klivet upp är om Sandberg förstärker de sista tre matcherna. Jag vill påstå att det var Bergs agerande i matcherna mot KHK förra året som gjorde att VH föll.

    SvaraRadera