lördag 23 mars 2013

Nu jävlar är vi med på allvar!

Som jag sa missade jag gårdagens match då jag istället var på Friends och såg en otroligt tråkig tillställning sluta 0-0. Man borde varit i Himmelstalundshallen istället och bevittnat Vita Hästen vinna mot Björklöven med hela 5-1!

Enligt rapporterna var "löven" riktigt bra och borde vunnit men att man gick bort sig för ofta och att Vita Hästen var grymt effektiva. Men jag ser det som skitsnack. Jag är så trött på när folk påstår ett förlorande lag var det bättre laget. Fine, om matchen slutat 0-0 eller 1-1 hade jag köpt att ineffektivitet kan kosta det bättre laget poäng. Men 1-5 i arslet? Ursäkta mig men släpper man in fem mål och bara lyckas göra ett så är man inte det bättre laget. Man är istället klart sämre.

Men självklart. Det här var bara en match av tio och på måndag kan Björklöven mycket väl vara ikapp och förbi igen. Och skulle Tingsryd återigen slå Karlskrona så är man till viss del tillbaka på ruta ett. Men även om det händer så ger jag Vita Hästen goda chanser till att faktiskt ge avancemang till allsvenskan en rejäl chans. Man har Huddinge kvar hemma men framförallt, man har Tingsryd kvar hemma i sista omgången så har man vid det läget saken i egna händer så tror jag man tar det. Taif hemma slår man om det krävs seger och jag kan bara tänka mig trycket den matchen kommer få en fredagskväll i Norrköping med avgörandet i egna händer. Det kommer skrikar, hojtas och stöttas!

Är det bara jag som längtar?

Och en sista sak. Per Hånberg verkar vara jävligt trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar