måndag 25 mars 2013

Förberedd på förlust men hoppet finns!

Ikväll väntar en jäkligt tuff match. Att möta ett revanschsuget Björklöven på bortaplan är inte att leka med och man kan inte förvänta sig samma medstuds ikväll som i fredagens möte. Jag är nästintill förberedd på tidigt underläge som blir svårt ta igen. Men med det sagt, Björklöven kan mycket väl återigen gå bort sig i ïvern efter mål så chansen finns.

Men det är tuffa dagar som väntar Vita Hästen nu. Först Björklöven ikväll för att redan på onsdag befinna sig i Karlskrona 112 mil från Umeå och ett lika viktigt möte där. Om laget klarar av att ta två pinnar på dessa möten så är jag riktigt nöjd men jag förväntar mig inget.

Men även om det blir två raka förluster har vi chansen. Slår vi Huddinge hemma och Piteå borta så väntar troligen avgörande match hemma mot Tingsryd i sista omgången. Och jag kan inte se att vi förlorar den matchen. Det kommer i såfall innebära ett väldigt taggat hemmalag inför en fullsatt himmelstalundshall och fanatisk publik. Och det en fredag. Någon som vill missa den matchen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar