måndag 18 mars 2013

Patrik Kluft sparkad!

Just nu! Patrik Kluft sparkad av Vita Hästen med omedelbar verkan!
Enligt uppgift tar Per Hånberg, senast i Almtuna, över. Läs NT:s artiklen här.

Jag har inte alltid haft mycket till övers för Patrik Klufts sätt att spela hockey men det här sker i helft fel tidpunkt och jag tror inte ett dugg på Fredrik Jensens förklaring att det sker i samförstånd och att det är synen på hur verksamheten ska bedrivas som skiljer.

Jag har flera gånger pratat med Patrik om Vita Hästen och hur han ser på saken under säsongen och min känsla har hela tiden varit att han vill ha en elitmässig organisation och att han kräver mycket av sina kollegor och medarbetare. Jag är därför rädd att han får sparken nu för att han kräver för mycket av organisationen som Vita Hästen idag inte klarar av att bedriva. Om det är fallet är jag väldigt besviken.

Och varför just nu? Varför inte efter säsongen? Just därför köper jag inte Jensens snack.  Hur han vill bedriva verksamheten har ju varit känt hela tiden och kan inte ha kommit som en överraskning précis just nu.

Återstår att se hur det påverkar laget men enligt mig är detta jävligt illa skött. Och det är tyvärr typiskt Vita Hästen. Och man kan ju fråga sig, vad kostar det ha två tränare på lönelistan?

2 kommentarer:

  1. Helt rätt av klubben. Det finns potential i spelarmaterialet men det har tyvärr inte tränaren lyckats locka fram. Kluft är säkert en duktig fystränare men det krävs mer än god fysik för att göra ett bra lag. Jag är helt övertygad om att klubben vet vad man gör. Ingen kan väl tro att styrelsen plötsligt får för sig att sparka tränaren för att man inte har något annat att göra. Kunna motivera och engagera spelarna, det är vad det handlar om.

    SvaraRadera
  2. Motivera o engagera spelarna....seriöst mr anonym ska dä behövas i kvalserien?

    SvaraRadera