fredag 11 mars 2011

Favoritsegrar ikväll!

Det blev de lagen jag sa innan kvällens playoff som gick vidare. KHK slog Visby  i en match som tycks varit riktigt tajt. 2-1 där till Karlskrona som slog in segerpucken bara minuter från slutet. Måste känts riktigt tungt för ett kämpande hemmalag.

Asplöven slog Björklöven och skickade ut en av förhandsfavoriterna inför säsongen som trots allt inte kan sägas levt upp till förväntningarna. Asplövens resa mot högre höjder kan därmed fortsätta och frågan är vilket lag Fahlander håller på nu när hans älsklingslag i division 1 kommer stöta på varandra. KHK eller Asplöven?

Huddinge verkade göra processen kort med Kiruna och fick snabbt en 3-0 ledning men den höll inte länge utan blev rätt fort 3-2 och match igen. Där kunde dock Huddinge dra ifrån till 6-2 i och med att Kiruna satsade allt på ett kort på slutet.

Vita Hästen då? Man vann visserligen mot Enköping men man imponerade inte. 2-1 i en match som Enköping faktiskt inte skapade så mycket i och där deras målvakt än en gång storspelade. Vet inte riktigt hur jag ska bedöma ESK. Man är inte dåliga utan spelar tajt och kontrollerade bakåt men samtidigt har man väldigt lite talang framåt i banan och jag tror inte man kommit särskilt långt i en bättre serie. En blandning av Kumla och Nybro ser jag i Enköpings spelsätt.

Nu börjar kvalserien snart, hur det går? Det kommer jag berätta för er en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar