tisdag 8 mars 2011

Ikväll håller vi tummarna för Skellefteå

Har jag gått och blivit SAIK fan? Absolut inte. Men jag vill Linköping ska förlora. Om LHC åker ut i årets kvartsfinal så är det för mig spiken i fiaskokistan för Linköping. Inte för att dom är ett dåligt lag. Tvärtom. LHC är ett bra och stabilt lag. Men mer för att dom från början gått ut stödigt och storsatsat varje år. Att då inte vara ett topplag eller ens vunnit något på dessa år är mig - ett fiasko.

AIK skrällde igår. Starkt. Ett AIK som för sex år sedan spelade i division 1. Det är något som årets div 1 lag som kvalar uppåt kan tänka på. Steget till elitserien går faktiskt att ta. Även om det är svårt. Men jag vet iallafall ett lag i årets elitserie som inte hoppas Hästen gör samma resa som AIK precis gjort, eller hur Mård?

1 kommentar:

  1. Mård ogillar Hästen skarpt, jag minns när jag på tidigt 90-tal jobbade inom hästens organisation, vi gav biljetter till slaka när vi hade hemmamatch mot dom. Men när slaka hade hemmamatch blev vi hänvisade till ordinarie förköpsställen om vi ville komma in på matchen..Christer Mård påminner inte så lite om Paul Håkansson..de verkar ha ett ont öga till Norrköping!

    SvaraRadera