torsdag 3 mars 2011

Playoffdags!

Så ikväll inleds playoff 2 och det ska bli intressant att se hur de olika allettorna står mot varandra.

IFK Ore - Kiruna
Nybro - Björklöven
Karlskrona - Kristianstad
Hudiksvall - Enköping

Och som jag tidigare sagt så tror jag att samtliga möten kommer sluta med att lagen med hemmaplansfördel tar hem det där och avancerar till playoff 3. Inte för att dom är så mycket bättre utan för att hemmaplan kommer bli ruskigt viktigt om det blir så täta matcher som jag tror det kommer bli. Om något lag skulle "skrälla" så tror jag Nybro ligger närmast att kunna slå ut Björklöven. Den serien kommer bli tajt och tuff mellan två defensivt lagda lag. Även Karlskrona kan störa Kristianstad men min känsla är att KIK tar hem det.

Hudiksvall bord ha chansen också för Enköping är inte märkvärdigt. Problemet är bara att det är inte Hudiksvall heller. Ore borde vara utan chans mot Kiruna men det ska ju ändå spelas om det.

Svaren har vi ikväll vid 2130. Ska bli väldigt intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar