torsdag 17 mars 2011

Vita Hästens fans, Besinna er!!

Jag skäms inte ofta. Men ikväll gör jag det. Och inte för att Vita Hästen gör en usel insats och förlorar med 6-1 borta mot Huddinge. Det som får mig skämmas är majoriteten av reaktionerna hos dom flesta hästenfans. Ni får fan besinna er!

Jag såg kvällens match som en 50/50 match mot ett erkänt bra hemmalag i Huddinge. Inget lag åker dit och leker hem enkla poäng. Jag gick heller inte in i kvalserien och förväntade mig allsvenskt avancemang för Vita Hästen. Tvärtom. Jag såg och ser fortfarande Troja och Tingsryd som klart bättre lag. Jag förväntade mig och förväntar mig en plats 3-4. Därför är det intressant att se reaktionerna hos vissa efter kvällens förlust.

Lägg ner klubben! Glöm allsvenskan! Fan va dåliga ni är! Och en massa andra tillmälen jag knappt kan få ner på pränt. Min fråga till er är: Vad fan trodde ni?

Självklart ska man vara förbannad efter en usel insats som ikväll men det är ju bara att glömma och gå vidare mot nästa match. Det som är intressant nu är inte förlusten utan reaktionen på den. Hur kommer laget reagera? Om laget lyfter sig och tar två raka segrar vilket inte är omöjligt så kommer vi troligen ligga trea efter tre omgångar då övriga lag troligen luggar poäng av varandra. Och hur mycket fiasko är det? Inte alls om ni frågar mig.

Det finns ett gammal uttryck som stämmer på 99% av fansen. "Ett lag är aldrig så bra som folk säger när dom vinner och aldrig så usla som folk påstår när dom förlorar" och det stämmer ikväll också. Bästa Vita Hästen kan göra nu är att glömma skiten och ta sig i kragen och se fram emot nästa match och inte låta sig påverkas. Ni fans däremot, besinna er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar