onsdag 9 mars 2011

Ikväll kommer Enköping få veta att dom lever!

Ikväll smäller det och säsongen kan sägas börja på riktigt. Vita Hästen åker till Enköping för att ta första steget till kvalserien. Ett steg jag inte ser norrköpingslaget kan låta bli att ta. Jag var i Enköping 2007 och såg Hästen vinna med 4-3 efter sent avgörande och det som hänt sedan dess är att Hästen blivit mycket bättre medan Enköping mer eller mindre stått still. Därför ser jag inget annat än att man vinner även ikväll. 5-2 till Hästen!

Då tror jag det blir tätare i kvällens övriga möten.

Björklöven - Asplöven
Karlskrona - Visby
Kiruna - Huddinge

Eftersom jag gärna vill ha in Björklöven in i kvalserien så hoppas jag umeålaget slår ut Asplöven. Tänk en kvalserien med Vita Hästen, Björklöven och Troja! Det skulle återge en doft av forna kvalseriedagar från början av 90talet men då pratar vi om elitseriekval. Det är inte underligt att man längtar!

Karlskrona bör slå Visby om KHK lyckas med sitt offensiva spel som ändå hackat lite men Visby hemma bör man slå. Det är på ön som Visby har sin chans.

Kiruna mot Huddinge kan egentligen gå hur som helst men känslan är att hemmalaget tar det men att Huddinge vänder på steken i Stockholm.

Spelet kan börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar