torsdag 31 mars 2011

Jag erkänner, jag hade fel!

Jag måste erkänna. Jag hade fel. Jag trodde skillnaden mellan allsvenskan och elitserien skulle visa sig i årets kvalserie. Men ack så fel jag fått. Modo och Södertälje underpresterar å det grövsta medan Växjö nått toppform och har precis det flyt ett vinnande lag brukar ha. Som det ser ut nu kan tom båda elitserielagen kickas ut till allsvenskan. Och vem trodde det? Inte jag iallafall.

Det har ju snackats länge om utökning av elitserien till 14 lag och alltid får man höra det inte finns underlag för det men nåt säger mig att nu när två "storlag" åker ut, om de nu gör det, så kommer snacket intenfieras och beslut kan tas inom par år. Och ingen blir gladare än jag. Sverige är ett av världens bästa hockeynationer och då bör man ha plats för 14 lag.

I övrigt så hoppas jag Vita Hästen kan göra en värdig avslutning på en helt godkänd säsong. Det skulle vara synd att svärta ner säsongen med ett fiasko i kvalserien. Laget har trots allt gjort en OK säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar