torsdag 24 mars 2011

Lite av varje

Ett tag sedan jag skrev nåt men nu är det dags igen. Det har ju hänt lite saker som jag kort tänkte kommentera.

Asplöven? Var har man dom? Först 0-9 mot Hästen och sen vinst mot Huddinge. Fågel eller fisk?

Vita Hästen - Känns inte i toppform och kommer troligen inte räcka till, tyvärr

Tingsryd känns mediokra och riskerar åka ur. Måstematch för både Hästen och TAIF nu på fredagskväll. Tyvärr för min del tror jag smålänningarna tar det.

Huddinge tvålar dit Hästen och slår Tingsryd borta. Vad händer då? Stryk hemma mot Asplöven. På nedåtgående?

Troja leder i storstil utan egentligen ha imponerat. Slog Vita Hästen nu senast men kunde lika gärna fått stryk om bortalaget visat effektivitet. 51 skott och ett mål är inget som tar ett lag till allsvenskan.

Örebro bevisar det jag sagt hela tiden. Man är bra men räcker inte. Sämsta topplaget på flera år som jag ser det.

Modo - Växjö igår är en av de sämsta matcherna jag sett. Växjö försökte knappt spela och Modo hade inte kunnande nog att bryta igenom betongsförsvaret.

AIK slog Hv71 men mot Färjestad senast såg man ut som en bättre variant av Nybro. Tråkig hockey utan att man ens försöker anfalla. Fortsätter dom så vinner FBK enkelt.

Linköping åkte ur och stan verkar knappt bry sig. Inga röster för avgång eller förändring, inte ens några klagomål från supporterhåll. Frågan som uppstår då är självklar. Bryr sig ens Linköping?

2 kommentarer:

  1. Haha Tjocktoni är igång.... http://politisktinkorrekt.info/2010/12/10/bedrageridomd-sosse-atalas-for-hitlerbild/

    SvaraRadera
  2. Haha. Du är oerhört insatt i grannstaden ser jag. Skriv om något du kan istället...

    SvaraRadera