måndag 17 januari 2011

Asplöven fortsätter förstärka - Peter Nylander klar!

Asplöven fortsätter med sina värvningsbomber. Nu är ytterliggare en namnstark forward klar för klubben. Meriterade Peter Nylander har skrivit på ett korttidskontrakt med haparandaklubben men Asplöven hoppas få förlängt säsongen ut.

Jag har kritiserat Asplövens värvningspolicy förut och jag har samma åsikt nu. Asplöven har ett bra lag och att hela tiden plocka in spelare efter spelare båda korttidskontrakt till höger och vänster känns inte som rätt väg att gå. Hur kul är det t ex för de spelare som spelat i klubben från början?

Asplöven har chansen till allsvenskan helt klart, men det hade dom även redan innan värvningarna av Horacek m fl och nu Nylander. Han kommer säkert göra det bra men för mig känns värvningen ändå lite onödig. Det är trots allt inte där Asplöven har sina brister. Sen kan man ju undra var klubben utan publik får alla pengar från?

Dessutom tror jag även att alla nya spelare inte bara skapar nya styrkor utan även också nya svagheter. Hur står det t ex till med moralen? Kommer alla spelare på korttidskontrakt offra en hörntand för hämta upp underläge i tät playoff-match? Jag är tveksam. Därav tror jag inte heller Lehtos mannar når allsvenskan och det är väl ändå det som är meningen med alla värvningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar