onsdag 26 januari 2011

Ny omgång: Vita Hästen galopperar ifrån?

Lugnt matchande ikväll när bara Allettan Södra och Arboga hemma mot Nyköping matchar.

Seriefinal ännu en gång i Allettan Södra. Ett uttjatat uttryck men ikväll finns det fog för det. Dom två obesegrade lagen Vita Hästen och Kristianstad slår samman i Norrköping och frågan är vad vi kan vänta oss? Jag tror på en stenhård drabbning där Vita Hästen kommer försöka driva på men där Kristianstad mycket väl är bra nog för att lugga "pållarna" på poäng. Fortsätter Alexander Bergh storspela lär Jens Svensson & Co få kämpa och hittills har hemmalaget haft det rätta flytet. Fortsätter det ikväll? Jag tror på oavgjort och seger för hemmalaget efter förlängningen.

I Skövde finns det risk för "släkten är värst" möte mellan hemmalaget och Karlskrona när flera spelare i blekingelaget har historia i Skövde för att inte tala om tränaren Tomas Kempe. Skövde har inte råd att förlora och ska laget nå playoff måste nog Sebastian Ellerstad lyckas ikväll också. Och det tror jag han gör. Känns som målgaranti där. Frågan är om det räcker. Jag är tveksam.

Om mötet mellan Nybro och Kumla på förhand ser ut som en enkel hemmaseger så ser mötet mellan Olofström och Mariestad ut att bli en riktig holmgång. Förloraren i det mötet kan nog packa ihop för tidig semester medan vinnaren fortfarande kan hoppas på playoff. Mariestad kändes bra mot Vita Hästen sist och fortsätter dom det spelet tror jag Olofström får det tufft med sitt lite bekväma spel. Ska vi säga oavgjort vid fulltid och straffseger för Mariestad?

Och så har vi då Arboga hemma mot Nyköping. Två lag som blandar bra matcher med rena plattmatcherna. Arboga slog Nyköping borta och jag tror chansen till seger för hemmalaget är stor ikväll också men Nyköping är långt ifrån slagna på förhand. Det kan gå hur som helst. Frågan är om det inte luktar skräll här? Kan Nyköping vinna? Jag tror det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar