onsdag 5 januari 2011

Så här slutar Allettan Mellan och Norra!

Det ska erkännas direkt. Jag har inte lika stor koll på lagen i övriga Allettor. Därför kommer mina tips kring dessa norra och mellan inte vara lika utförliga. Jag kommer i stort sett bara ranka lagen placeringsmässigt utan större motivering.

Till skillnad från Allettan Södra så känns dessa inte lika svårtippade. Serierna känns ojämnare med bra topp men tunn bredd. Och av det lilla jag sett på nätet från matcher i norr så är standarden inte jättehög. Sanningen är den att majoriteten av dessa lag troligen inte ens tagit sig til Allettan om lagen spelat i söder. Så stor är skillnaden. Däremot är toppen av ungefär samma klass.

I både Allettan Mellan och Norra är det två lag som sticker ut från de övriga. I mellan tycker jag Huddinge och Nyköping står i en klass för sig medan Björklöven och Asplöven dominerar i norr. Tittar jag på lagens trupper så kan man se att både spelarna och rutinen från spel på den här nivån finns för att lagen relativt enkelt ska ta sig vidare. Mest nyfiken är jag på "Jonte" Hedström som nyligen skrev på för Asplöven tack vare en viss Fahlanders pengar. Mer svårtippat blir det där bakom och jag kommer egentligen bara gå på känsla i mina resterande tips.

Nu är det slutsnackat. Här kommer tipsen.

Allettan Mellan

1. Huddinge IK
2. Nyköping HK
3. Enköping SK HK
4. IFK Arboga
-----
5. IFK Ore
6. Visby Roma HK
7. Surahammar
8. Nacka

Allettan Norra

1. IF Björlöven
2. Asplöven HC
3. Hudiksvall HC
4. Piteå HC
-----
5. Kiruna IF
6. Östersund IF
7. Sollefteå HK
8. Kovlands IshF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar