onsdag 19 januari 2011

Toni Lappalainen kallar mig "tomte"

Ni har säkert varit inne på hockeydirekts hemsida där Toni Lappalainen skriver om sitt kära Mjölby. Har skickat kommentarer till par inlägg där och aldrig fått något vettigt svar. Nu senast kallade jag honom enögd och tyckte hans 5+ på Mjölbys forwardbesättning var helt galen. Han svar till det var i stil med "Går tungt för ditt bloggande. Du är bara en "tomte" och det var väl ett konstruktivt svar som försvar för sina åsikter? Att han sen skröt om sitt besöksantal och tyckte mina 3000 besökare i vecken är skrattretande säger bara att han tror kvalité är en popularitetstävling. Jag har heller ingen sajt som backar upp min blogg som han har och jag har dessutom bara funnits i 15 dagar....

Hur som helst. Inte det detta ska handla om. Han kallar alltså mig för "tomte". Det är inte bara intressant i sig utan säger också en hel del om lille Toni. Hans självbild verkar vara att han kan bäst, vet bäst och är bäst. Kritik kan han inte heller ta utan hans enda svar till de som kritiserar hans åsikter är att dom är tomtar, löjliga eller bara svarar med ett kort "du har fel". Men vanligast är nog att han inte svarar alls utan bara konstaterar att inläggen som kritiserar hans åsikter saknar vett och innehåll trots att kommentarerna mer i regel än i undantag är bättre och mer sakliga än hans egna blogginlägg. Titta själva på hans blogg så ser ni vad jag menar.

Men "tomte"? Projicerar inte Toni Lappalainen här? För vi kan ju ta fakta i fallet och se vem som är "tomte". Vem är det som fortfarande tror Mjölby har en 4+ målvaktsbesättning som är bäst i serien med en 5+ forwardsbesättning? Vem är det som fortfrande höjer Mjölby till skyarna? Vem är det som fortfarande går omkring och ser Mjölby som ett bra lag? Det är ju jäkligt konstigt att Mjölby år efter år är ett mediokert lag nosande på botten. Vet inte vad definitionen för att vara "tomte" är men att tro på saker som inte finns borde vara nära.

Egentligen vill jag inte hålla på med Ad Hominem attacker. Det är inte riktigt fair. Men nu kan jag inte hålla mig. Vem är det som ser ut som tomte av oss? Ja, nu vet ju inte alla hur jag ser ut men det ändrar inte faktumet att Toni ser ut som en tomte - på riktigt. Om Mjörnberg på skämt kallas Snygg-Micke så kan Lappalainen kallas för Ful-Toni. Tror det har funnits fler tjejer i en shemale-bar i Pattaya än i hans säng.

Så. Nu är det slut på Ad-Hominem attackerna och tillbaka till fakta i målet. Sanningen är att Toni Lappalainen älskar hockey men kan väldigt lite om det. Han är alldeles för färgad i alla hans åsikter och spelar ingen roll vem eller vad han skriver om. Allt är Mjölbyvinklat.  Och utöver det tål han kritik lika bra som en agorafobiker tål torg.

Mitt råd till honom är att tagga ner och se mer nyktert på hockey härdanefter och framförallt - respektera de som vill prata med dig. Att kalla folk för "tomtar" och annat nedsättande skapar inte dialog utan skapar bara förakt mot dig och är det så du vill ha det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar