tisdag 25 januari 2011

Man ska inte hacka....

Men jag kan inte låta bli. Inte nu när Ful-Toni brutit sitt löfte.

Men vad ska jag då hacka på? På Ful-Toni? Nej, men däremot på hans eventuella hockeykunskaper. Jag har spenderat lite tid med att kolla gamla krönikor och texter där han uttalar sig och tycker till och det enda som dyker upp i skallen på mig är "Kan han hockey överhuvudtaget?".

Här är ett par exempel.

"Mjölby har värvat bäst i hela division 1"
"Miki Wirll är en stjärna"
"Mjölby har ligans bästa målvaktspar"
"Vita Hästen kan inte spela som ett lag"
"Mjölby kommer vinna fortsättningsserien enkelt"

Jag skulle kunna ge ganska många exempel och ni får en till, nämligen min favorit. På frågan vilka lag i div 1 som på sikt har bäst chans att bli etablerade i allsvenskan svarar Ful-Toni "Skövde, Mariestad, Huddinge och kanske Nyköping". Skojar karln? Inget Björklöven, inget Vita Hästen, inget Karlskrona. Så istället för att ta de lagen från störst städer, mest publik och också bäst potential sett till tradition osv så väljer han alltså att ta med Mariestad. Har han varit där? Staden är några bostadsområden byggda kring två rondeller med en ishall inklämd i tättbebyggt förortsområde. Den klubben ser alltså Ful-Toni potential i som överstiger mina nämnda klubbar. Går det ens ta killen på allvar efter en sådan miss?

Ser man varje miss som enskild företeelse så är det inget konstigt. Alla har vi sagt och tyckt saker som med facit i hand blivit fel. Men här är det annorlunda. Allt han säger grundar sig mer på hans hjärta än hans hjärna och när han marknadsför sig själv som en "skribent" och en som "jobbat i 10 år" blir det hela bara löjligt. Och när han dessutom saknar självinsikt blir det bara fel. Fel som Ful-Toni uppenbarligen aldrig tror han haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar